Barion Pixel

BOJ ZA EMANCIPACIJO
ŽENSKE IN DEKLETA

SMO FEMINISTIČNA BLAGOVNA ZNAMKA. BOJ ZA ENAKOST JE V NAŠI KRVI

Od leta 1976, ko je Anita Roddick ustanovila The Body Shop in se je v Brightonu v Angliji odprla prva trgovina te blagovne znamke, do danes se nikoli nismo nehali zavzemati za enakost. Feminizem je globoko zakoreninjen v našem DNK. Naša feministična načela so vključujoča in trdno verjamemo, da enakost koristi vsem ljudem. Vedno ostajamo zveste svoji zavezi, da se aktivno in iskreno zavzemamo za ljubezen do sebe in sprejemanje vsakega drugačnega in edinstvenega telesa. Z aktivizmom se nikoli ne prenehamo boriti, da bi naš svet postal pravičen in varen kraj za ženske in dekleta. V trgovini The Body Shop praznujemo mednarodni dan žensk tako, da razmišljamo o vseh partnerstvih, ki smo jih razvili v preteklih letih.

NAŠE ZAVEZOVANJE

Naša zaveza do vas je danes pomembnejša kot kdaj koli prej. Zavezani smo, da bomo nadaljevali boj, ki ga je začela Anita, za opolnomočenje žensk in deklet po vsem svetu. Enakost koristi celotni družbi. Družba, v kateri imajo ženske enake pravice in enake možnosti pri izobraževanju, je boljša družba za vse. Ta osnovna načela so svetilnik, ki usmerja naše korake in našo zavezanost prihodnjim generacijam.

Kot aktivistke bomo delovale pošteno in vestno ter se z nezmanjšano strastjo še naprej borile za enake pravice in možnosti spolov, da bi opolnomočile ženske in dekleta.

Opozorili bomo na zelo pomembna vprašanja, ki se pojavljajo v zvezi z enakimi pravicami in priložnostmi, ter postali posredniki informacij in ozaveščanja.

Z vsemi razpoložljivimi sredstvi bomo predstavili feministične voditeljice, izpostavili feministične glasove in podprli globalno feministično gibanje ter počastili vse, ki se borijo za enakopravnejši in pravičnejši svet.

Ustvarjali bomo izdelke in izkušnje, ki bodo vsakomur posredovali močno sporočilo o ljubezni do sebe in sprejemanju telesa ter ovrgli ustaljene standarde lepote.

ZGODOVINA BOJA ZA ENAKOST

2003
ZAUSTAVITEV NASILJA V DRUŽINI

Leta 2003, po skoraj desetletju boja trgovine The Body Shop proti nasilju v družini, smo začeli globalno kampanjo "Ustavimo nasilje v družini". Cilj kampanje je bil povečati ozaveščenost in zbrati sredstva ne le za podporo našim lokalnim partnerjem, ki nudijo pomoč žrtvam nasilja v družini, vključno z otroki, temveč tudi za institucionalni pritisk na vlade, da ukrepajo in sprejmejo ustrezno zakonodajo.

2009 - 2012
ZAUSTAVITEV TRGOVINE Z OTROKI IN MLADOSTNIKI

Leta 2009 smo v sodelovanju s svetovno mrežo organizacij civilne družbe, ki si prizadeva za odpravo spolnega izkoriščanja otrok ECPAT International, začeli kampanjo Ustavimo spolno trgovino z otroki in mladimi. Naša kampanja je privedla do velikega navala podpore brez primere, ki poziva k pomembnim spremembam, z več kot 7 milijoni podpisov strank trgovine The Body Shop po vsem svetu in 24 državami sveta, ki so se zavezale k novi zakonodaji.

2011
GLOBALNO ZAVEZNIŠTVO ZA KARITE

Naše karitejevo maslo v Gani ročno izdelujejo ženske, ki zvesto sledijo tradicionalnim metodam priprave, ki se prenašajo iz roda v rod. Naše partnerstvo v programu pravične trgovine v Skupnosti proizvajalkam karitejevega masla zagotavlja pošten in stabilen dohodek ter dodatne ugodnosti. Vendar je še danes stopnja izvoza karitejevega masla v Gani visoka, ženske, ki ga proizvajajo, pa imajo od tega le malo gospodarskih koristi. Leta 2011 smo dali pobudo in povabili zainteresirane strani v lepotni industriji, da ustanovijo Global Shea Alliance, neprofitno združenje, katerega glavni cilji so izboljšati proizvodnjo kariteja, povečati povpraševanje in ustvariti ustrezne pogoje, da bi proizvodnja in trženje karitejevega masla prinesla večje koristi ženskam na dnu dobavne verige. Trajnostna načela Global Shea Alliance določajo, kako morajo delovati vsi, ki sodelujejo pri zbiranju in predelavi karitejevih oreščkov, proizvajalci in izvozniki karitejevega masla, pa tudi vse blagovne znamke, ki pridobivajo karitejevo maslo za svoje izdelke, če želijo trditi, da so razvili trajnostno dobavno verigo.

2019
SANJAJ VELIKO Z DRUŽBO PLAN INTERNATIONAL

V letu 2019 smo dekleta spodbujali k velikim sanjam. Združili smo moči in sodelovali s Plan International, da bi spremenili življenja žensk in deklet v Indoneziji in Braziliji ter jim zagotovili sredstva, ki jih potrebujejo za razvoj svojih spretnosti, doseganje ciljev in izpolnjevanje sanj. Na žalost številna dekleta v teh državah nimajo dostopa do izobraževanja in trga dela. S kampanjo Dream Big smo podprli 18-mesečni program poklicnega usposabljanja in razvoja spretnosti, ki je mladim ženskam dal znanje in sredstva, potrebna za ustanovitev lastnega podjetja ali zagotovitev dobro plačane in varne zaposlitve. S tem programom smo pomagali 1 500 mladim ženskam.

2019
PLASTIKA ZA SPREMEMBE

Leto 2019 je bilo za The Body Shop še eno prelomno leto, saj smo začeli novo partnerstvo s Plastics for Change kot del našega programa pravične trgovine v skupnosti. Od takrat reciklirano plastiko za embalažo naših izdelkov pridobivamo iz Bengaluruja v Indiji. Plastics for Change je socialna zadruga, ki sodeluje s tako imenovanimi predelovalci odpadkov v Indiji. Zbiralci odpadkov so pogosto "daliti", pripadniki nižjega družbenega razreda na podlagi indijskega kastnega sistema hierarhije družbenih skupin, zaradi česar so še posebej izpostavljeni diskriminaciji in slabim delovnim pogojem. Organizacija Plastics for Change je pomagala ženskam, kot je Annamma, ki že od otroštva dela kot pobiralka odpadkov.

NAŠ BOJ ZA SOCIALNO PRAVIČNOST S PROGRAMOM PRAVIČNE TRGOVINE V SKUPNOSTI

Naš program pravične trgovine v skupnosti je bil v svojem času revolucionaren in je pozitivno prispeval k našemu boju za enakost spolov in opolnomočenje žensk ter mu pomagal pridobiti svetovni obseg in zagon. S partnerstvi, ki smo jih razvili v okviru tega programa, obrtnikom in proizvajalcem na vseh koncih sveta ponujamo pošteno tržno ceno za njihove izdelke in dostop do mednarodnega trga. Veliko teh ljudi živi v podeželskih skupnostih, kjer so zaposlitvene možnosti zelo omejene. Naš program je ženskam, ki jih zaposlujemo, pomagal zagotoviti stabilen dohodek, finančno neodvisnost in spoštovanje.

FINANČNA NEODVISNOST ZA ŽENSKE V GANI

Karitejevo maslo, ki ga uporabljamo v svojih izdelkih, prihaja iz severne Gane in ga pridobivamo od ženske zadruge Tungteiya Women's Association, s katero v okviru našega programa pravične trgovine v skupnosti stalno sodelujemo že od leta 1994. Pri pridelavi obrtnega karitejevega masla, s katerim bogatimo svoje izdelke, sodeluje 640 žensk iz 11 vasi. Članice zadruge zvesto izdelujejo karitejevo maslo po tradicionalni metodi. Gre za zahteven postopek, ki vključuje 18 stopenj in temelji na specializiranih tehnikah, ki se že več generacij prenašajo iz matere na hčer. Dejstvo, da te ženske za proizvedeno karitejevo maslo dobijo pošteno tržno ceno, pomeni, da so si zagotovile pošten dohodek, ki jim omogoča finančno neodvisnost, hkrati pa prispeva tudi k njihovemu opolnomočenju, saj je povečal njihovo samozavest in spoštovanje v lokalnih skupnostih. Poleg tega plačujemo posebno dajatev, s katero zadruga financira skupnostne programe in projekte, ki pozitivno vplivajo na življenje ljudi v širši lokalni skupnosti. Skupno je posebne programe do zdaj koristilo več kot 49 000 ljudi, ki živijo v teh 11 vaseh. Dolgoročne naložbe so omogočile gradnjo 7 šol, ki jih obiskuje približno 1.

PIONIRSKE POBUDE NA PODROČJU IZOBRAŽEVANJA IN SOCIALNE PODPORE.

Naš papir in darilni ovitki so ročno izdelane in trajnostne stvaritve, ki jih v Katmanduju v Nepalu s spretnostjo in ljubeznijo izdelujejo usposobljeni obrtniki v podjetju Get Paper Industry (GPI), s katerim že od leta 1989 sodelujemo v okviru programa pravične trgovine v skupnosti. Na to posebno partnerstvo smo zelo ponosni. GPI zaposluje več žensk kot moških in ponuja poštene in enake plače, hkrati pa vsem zaposlenim zagotavlja enake ugodnosti. GPI je tudi pionir pri razvoju in financiranju socialnih programov in ukrepov v korist širše lokalne skupnosti na območju Bansbarija. Otrokom iz najrevnejših družin na tem območju je pomagal pri šolanju, s kampanjo "Pošlji hčere v šolo" in štipendiranjem njihovega šolanja pa je uspel dvigniti izobrazbeno raven deklet. v zadnjih letih je GPI vodil inovativne pobude za ozaveščanje o družbenem vprašanju trgovine z ljudmi in spodbujal skupine za opolnomočenje deklet, ki delujejo v vaseh po regiji. Danes je GPI razširil svoj doseg in organizira nacionalna šolska tekmovanja v pisanju esejev o trgovini z ljudmi.