Barion Pixel

NAŠ BOJ SE NE USTAVI NIKOLI

Že več kot 35 let se borimo za pravičnejši in lepši svet.

"Izobražujte ljudi tako, da spodbujate njihove strasti. Izkoristite vsako priložnost, da izkoristite domišljijo zaposlenih, pomagajte jim razumeti in začutiti, da je to, kar počnejo, pomembno, da niso osamljen glas, da so najmočnejši in najmočnejši ljudje na svetu."

Dame Anita Roddick

NAŠ BOJ SE NIKOLI NE KONČA

Vemo, da je za uspešno delovanje na področju sprememb treba najti vir lastne moči. Vsakdo v trgovini The Body Shop je dejavnik sprememb in vsakdo, ki ga poznamo, ima potencial, da spremeni svet. Samo še naprej moramo napredovati in se boriti. borimo se za sistemske in dolgoročne družbene spremembe za naslednjo generacijo. Vedno smo se borili in se bomo. V preteklih letih smo si prizadevali za kampanje o vprašanjih, ki bi se jim druga podjetja izognila, ker so preveč zapletena ali preveč tvegana. Dolgo preden se je pojavil koncept etičnega potrošništva, smo vodili kampanjo proti uničevanju amazonskega deževnega gozda, se borili proti testiranju na živalih pri proizvodnji kozmetičnih izdelkov ter proti trgovini z otroki in mladimi zaradi spolnih odnosov. Mnogi morda niso razumeli, zakaj se je leta 1997 The Body Shop zavzemal za pravice ljudstva Ogoni, čeprav v resnici svojih izdelkov nismo tržili v Nigeriji. Vendar nam je bilo to jasno. Ker je bilo tako prav. Tukaj je nekaj naših ponosnih aktivističnih kampanj:

1986 - "REŠIMO KITA" V SODELOVANJU Z ORGANIZACIJO GREENPEACE

Prva večja aktivistična kampanja, ki sta jo sprožila dama Anita Roddick in trgovina The Body Shop, je bila namenjena boju proti brutalni praksi kitolova, pozivu k prenehanju kitolova in promociji jojobinega olja kot idealne alternative kitovemu olju, ki se je takrat pogosto uporabljalo v kozmetični industriji.Anita je sprva sponzorirala ozaveščanje in plakate kampanje, ki jih je najprej namestila v prej "grde" izložbe trgovine The Body Shop. S tem se je pravzaprav seznanila s tem naprednim in nekonvencionalnim slogom vizualnega komuniciranja. Prav takšna je bila tudi kot oseba.

1988 - OZON; ALI BREZ OZONA

Okoljske skupine že od osemdesetih let prejšnjega stoletja ugotavljajo, da podnebne spremembe ogrožajo Zemljo. Preden je lobiranje vplivalo na razpravo o gorivih, je Anita k vprašanju globalnega segrevanja dodala glas trgovine The Body Shop. Z organizacijo Greenpeace sem sodelovala pri zelo odmevni kampanji proti uničevanju ozonske plasti s klorofluoroogljikovodiki (CFC), ki je postavila temelje za nekonvencionalne in napredne plakate z jasnimi in močnimi sporočili aktivističnih kampanj, ki so sledile.

1989 - "USTAVITE KURJENJE"

Naša revolucionarna okoljska kampanja "Ustavite kurjenje" je zbrala skoraj milijon podpisov, s katerimi smo zahtevali ustavitev kurjenja brazilskih deževnih gozdov. Poleg tega je Anita vložila svoje srce tudi v uspešno kampanjo za preprečitev velikega projekta gradnje jezu v Braziliji. Anitine metode so aktivirale in mobilizirale vse ljudi, ki so sodelovali pri tej kampanji, da so šli na ulice in zbirali podpise ljudi, pri čemer so javnosti zastavljali vprašanja, kot je "ali ste vedeli, da vsako leto pogore območje v velikosti Walesa?". Mnogi, ki so sodelovali pri kampanji, se spominjajo, da je bil to kritični trenutek, preden so se vprašanja podnebnih sprememb znašla na mednarodnem dnevnem redu. Rezultat kampanje je bil milijon podpisov, ki so bili v ta namen predloženi brazilskemu predsedniku.

1991 - PROTI POSKUSOM NA ŽIVALIH

Morda najbolj kultna aktivistična kampanja, zaradi katere smo postali prvo kozmetično podjetje, ki se je zavzemalo za testiranje na živalih pri proizvodnji izdelkov v kozmetični industriji. Leta 1996 smo Evropski komisiji poslali peticijo, ki jo je podpisalo 4 milijone ljudi, leta 1998 pa je Velika Britanija uvedla prepoved poskusov na živalih pri proizvodnji kozmetičnih izdelkov in njihovih sestavin. To je bila revolucionarna aktivistična kampanja, ki je prinesla spremembe in ostaja mejnik v zgodovini našega podjetja.

1993 - LJUDSTVO OGONI

The Body Shop je začel zelo odmevno mednarodno kampanjo za ozaveščanje o nevarnih in težkih razmerah, v katerih so se znašli ljudstvo Ogoni in predsednik Gibanja za preživetje ljudstva Ogoni Ken Saro-Wiwa, ki so ga preganjali zaradi protestov proti multinacionalnemu naftnemu in plinskemu podjetju Shell in nigerijski diktaturi zaradi uničevanja okolja in prekomernega izkoriščanja njihove domovine ter nečloveškega ravnanja z njimi. Ljudstvo Ogoni protestira proti odlaganju odpadkov v delti reke Niger v svoji državi.

"Mislim, da podjetja vidijo človekove pravice kot nadlogo, kot grožnjo njihovemu dobičku, ki je zanje najpomembnejši dejavnik... Če so velika podjetja močnejša od vlad in jim ni mar za človekove pravice, potem nam vsem pomaga bog."

1997 - ROJSTVO RUBY

The Body Shop je začel svojo prvo kampanjo za spodbujanje samozavesti s predstavitvijo lutke z lepšo postavo "Ruby". Ruby, ki je bila obraz naše kampanje, je krasila izložbe trgovin v Združenem kraljestvu skupaj z močnim sloganom: "3 milijarde žensk ni videti kot supermodel in le 8 jih je". Ruby je izpodbijala škodljive stereotipe o lepoti in odkrito nasprotovala vplivu mainstreamovske lepotne industrije. Z odkritim, provokativnim in ambicioznim tonom je Ruby spodbudila svetovni pogovor o telesni podobi in samospoštovanju.

1998 - "MAKE YOUR MARK" V SODELOVANJU Z AMNESTY INTERNATIONAL

Anita je bila oseba dejanj. Soočala se je s krivicami in težavami, organizirala in sodelovala v akcijah za socialne in okoljske namene. Zaposlene v trgovinah je navdihovala, da so tudi sami izvajali kampanje. Njena filozofija je bila "glokalna" - lokalna vprašanja z globalnim učinkom. Poleg te mednarodne kampanje za človekove pravice so ljudje, zaposleni v trgovinah, delali kot prostovoljci v lokalnih zavetiščih in hospicih ali obiskovali šole. Prav ti trajni odnosi s skupnostjo so zaposlenim omogočili hitro oblikovanje gibanja.

Leta '98 smo sodelovali z Amnesty International in izvedli kampanjo, s katero smo opozorili na nevarne in težke razmere, s katerimi se soočajo borci za človekove pravice po vsem svetu. Dalajlama nam je pomagal začeti kampanjo Make Your Mark. Ta posebna kampanja v sodelovanju z Amnesty International je mejnik ob 50. obletnici Splošne deklaracije človekovih pravic. Več kot trije milijoni naših strank so v 34 državah pustili svoj pečat, tako da so "podpisali" naš poziv za podporo zagovornikom človekovih pravic in pomagali osvoboditi 17 od 30 zapornikov vesti.

2002 - "IZBERI POZITIVNO ENERGIJO" V SODELOVANJU Z GREENPEACEOM

Leta 2002 je bil koncept obnovljivih virov energije precej nov ali je veljal za luksuz, zato smo izvedli kampanjo, da bi ga uvrstili na dnevni red. Te ideje v naših franšiznih trgovinah po vsem svetu niso bile tako priljubljene kot v Indoneziji, državi, ki izvaža velike količine nafte. Toda zavzeli smo stališče, zbirali podpise in usposabljali osebje - in uspelo nam je. Globalna kampanja se je končala s predstavitvijo več kot 6 milijonov podpisov naših strank na svetovnem vrhu o trajnostnem razvoju v Johannesburgu. svojo zavezanost okoljski trajnosti smo okrepili z vlaganjem v obnovljive vire energije, financiranjem projektov energetske učinkovitosti v državah z nizkimi dohodki in vključevanjem recikliranih izdelkov v našo embalažo.

2003 - KAMPANJA USTAVIMO NASILJE NA DOMU

Leta 2003 smo v sodelovanju z MTV začeli globalno kampanjo za obveščanje javnosti in zbiranje sredstev za žrtve nasilja v družini. To je bila globalna kampanja, ki je temeljila na 10-letnem izvajanju kampanj o tem vprašanju v državah, kot so Kanada, Zahodna Malezija in Združene države Amerike. Z njo so na problematiko nasilja v družini opozorili v več kot 50 državah in od takrat zbrali več kot 2 milijona funtov za podporo žrtvam nasilja v družini. V nekaterih državah, kot sta Indonezija in Kanada, je kampanja pripomogla k spremembi zakonodaje o nasilju v družini. Zaposleni v trgovinah so se v okviru prostovoljnega dela v podjetju srečali z ženskami, ki so preživele nasilje v družini. V nekaterih državah so zaposleni v naših trgovinah spoznali ženske, ki so zapustile domače okolje, v katerem so bile žrtve nasilja, zaposleni pa so z njimi ohranili stike na njihovi poti do poklicne zaposlitve. Številne informacije ljudi, ki so takrat delali v trgovinah, so navdihnile naš novi vključujoči program zaposlovanja v Severni Ameriki.

2008-2012 - VEČ KOT 600.000 FUNTOV, ZBRANIH ZA FUNDACIJO STAYING ALIVE V OKVIRU KAMPANJE ZA OZAVEŠČANJE O HIVU/AIDSU V SODELOVANJU Z MTV

Leta 2008 smo izvedli kampanjo, v okviru katere smo 100 % prihodkov od prodaje nekaterih naših najbolje prodajanih izdelkov namenili fundaciji Staying Alive. Kampanja je trajala štiri leta in zbrala več kot 4 milijone funtov. Neomejen denar jim je omogočil svobodo, ki so jo potrebovali za vlaganje v mlade in ženske, ki delujejo v svojih skupnostih v času epidemije virusa HIV. Porabili so ga na območjih, kjer so lahko imeli največji vpliv, kjer je bila stopnja okužb visoka in so bile socialne skupine, ki so tam delovale, zadolžene.

2009-2012 - USTAVIMO TRGOVINO Z OTROKI IN MLADIMI - KAMPANJA ZA USTAVITEV TRGOVINE Z OTROKI IN MLADIMI

Kampanja Ustavimo trgovino z otroki in mladimi za spolne namene je ena najuspešnejših kampanj doslej. Bila je resnično epohalna. Zbrali smo 7 milijonov podpisov. Pozivi so bili leta 2011 predstavljeni voditeljem držav, ministrom in vladnim uradnikom v 40 državah po svetu, pa tudi Evropski uniji in Svetu Združenih narodov za človekove pravice. Spodbudil je že več kot 20 vlad, da so se zavezale k novi zakonodaji za zaščito in podporo otrokom in mladostnikom, ki jih je prizadela trgovina z ljudmi z namenom spolnega izkoriščanja ali so ji izpostavljeni.

2010-2013 - "BODI AKTIVIST", KAMPANJA ZA OZAVEŠČANJE O HIVU/AIDSU IN TRILETNO SODELOVANJE Z UN AIDS

Vzpostavili smo prelomno partnerstvo z organizacijo UN AIDS, ki se je na svetovni ravni začelo na svetovni dan boja proti aidsu, 1. decembra 2010. Osrednje sporočilo kampanje je bilo osredotočeno na obveščanje ljudi po vsem svetu, v trgovinah The Body Shop in v svetovni mreži UN AIDS. Spodbujala je idejo o zavezništvu pri temi, ki je bila po vsem svetu še vedno tabu. Podpirala je sporočilo, da so lahko vsi ljudje aktivisti v boju proti epidemiji virusa HIV, ne glede na njihov status, prepričanje ali ozadje.

OD 2012 DO 2013 - CRUELTY FREE INTERNATIONAL, GLOBALNA PREPOVED TESTIRANJA NA ŽIVALIH ZA PROIZVODNJO KOZMETIKE

Na podlagi naše bogate dediščine in strokovnega znanja na tem področju je The Body Shop poleti 2012 ponosno podprl ustanovitev Cruelty Free International, prve nevladne organizacije na svetu, ki se ukvarja z uveljavljanjem globalne prepovedi testiranja na živalih pri proizvodnji kozmetike. Ker 80 % svetovnih vlad še vedno ni prepovedalo testiranja na živalih, The Body Shop poziva vse vlade in regulatorje, naj se vključijo in ga ukinejo ter ga spremenijo v preteklost.

2021 - OHRANIMO KOZMETIKO BREZ KRUTOSTI (DA KOZMETIKI, KI NI TESTIRANA NA ŽIVALIH - ZAVEZA ZA EVROPO BREZ TESTIRANJA NA ŽIVALIH)

S prepovedjo testiranja kozmetike na živalih v EU se obeta Evropa, v kateri živali ne bodo več trpele in umirale zaradi kozmetike. Leta 2021 smo videli, da je EU začela kršiti to obljubo. V prelomni kampanji v kozmetični industriji smo se povezali z družbami Dove, PETA, CFI in več kot 500 vodilnimi organizacijami za dobro počutje živali ter se zavzeli za nujno ukrepanje proti novim zahtevam za testiranje sestavin, ki se uporabljajo v kozmetiki, na živalih v Evropi. Skupaj smo se mobilizirali po vsej celini v upanju, da bomo zbrali milijon podpisov in to vprašanje ponovno predložili Evropski komisiji.

IN PRI TEM SE NE USTAVIMO.

Z enako strastjo nadaljujemo z delovanjem kot nosilci sprememb.